събота, 18 март 2017 г.

За името на блога

Не ми бе нужно много време за да измисля име за този блог. Технически погледнато дори може да се каже, че плагиатствам. 
Един ден, след поредната разходка в книжарницата с най-добрата ми приятелка, след като си бях купила „Хиляда и една нощи” на издателство „Труд” бях толкова щастлива, че най-накрая притежавам тези книги, че бях на седмото небе от щастие. Най-добрата ми приятелка използва точно тези думи, за да опише състоянието ми: “High on books”. Всички, които горе долу се оправят с английския, предполагам са срещали понятието „High on drugs”, което технически означава надрусан. Срещала съм го в книги и като описание на състоянието, когато си на върха на екстаза докато си под влиянието на наркотици. Е аз пък обожавам книгите, те ме отвеждат на места, на които дори не съм имала смелостта да мечтая да отида. С тях летя високо над планините яхнала дракон, плувам с русалки, бия се с духове, танцувам с вампири, бягам с глутница върколаци, закусвам с аристократи, обядвам с крадци и вечерям с крале и кралици. Не знам как е при вас, но когато аз разгръщам една книга ме поглъща света на героите, аз не чета букви от парче хартия, аз изживявам един живот. Историята се разгръща пред очите ми, плача и се смея с главните герои, не само защото им съчувствам, а защото съм част от тях. Подушвам миризмата на смърт, която се разнася из гробищата, усещам топлината от огъня, който заплашва да ни изяде живи, чувам рева на разярената тълпа жадна за кръв. Затова, не мисля че бих могла да измисля по добро заглавие от това, „High on books” обобщава всичко което бих искала да кажа.

Няма коментари:

Публикуване на коментар